Poštovní a doručovací služby jsou běžnou součástí života každého z nás, někdy nám dopis přijde, jindy ho odesíláme my. Někdy si objednáváme nějaká zboží v e-shopech a následně si ho necháme doručit poštovní službou, nebo některou z doručovacích služeb, které každý jistě sám dobře zná.
Bohužel se u nás stalo tradicí, že poštovní služby jsou velice drahé a zároveň nespolehlivé. Na rozdíl od služeb doručovacích, které jsou vedeny běžnými podnikateli. A nejen, že jejich chování je o mnoho příjemnější, než poštovní úřednice, ale také mnohem snáze nám vyjdou vstříc, ať už jsme odesilatel, nebo adresát. Vozy doručovacích služeb, potkáváme denně na silnicích s jejich řidiči není problém se domluvit o doručení jindy, než kdy nás informují, že se dostaví, dokonce není problém domluvit si i jiné místo předání či jiný den. Novinkou je, že nejmenovaná doručovací služba bere již balíčky na doručení i od běžných lidí, zatímco dříve doručovali pouze pro společnosti, se kterými měli uzavřenou smlouvu.
U doručovacích služeb je to jednoduché, zavoláte, že máte balíček k odeslání, řidič si ho vyzvedne, nikam na poštu ho nemusíte vláčet a doručí ho. S klasickou poštou to je o něco složitější. Balíček musí být zabalen tak, aby odpovídal jejich požadavkům, potom ho musíte n poštu donést, máčknout si pořadové číslo, cca hodinu vyčkat v nacpané hale pošty, s mnoha nervózními spoluobčany, kteří zde již notnou dobu čekají a dívají se na úřednice, které nikoho nemají u přepážky a popíjejí kávu, v lepším případě se tváří zaměstnaně razítkováním čehosi. Když konečně pípne Vaše číslo, úřednice nechápe Vaši nervozitu, začne Vám vnucovat pojištění, služby telefonních operátorů, losy a podobně. Přitom pouze chcete odeslat balík. Když všechny jejich nabídky odmítnete, znuděně a otráveně konečně převezme balík, nalepí na něj nějakou poštovní nálepku a vztekle s ním flákne do kouta, co na tom, že balík je označen jako křehký…